Blogger Tegar

15 May, 2010

Adakah anda pembuli jalan raya?

Salam semua!!! (senyummm...)

Dari ari jumaat lepas ekceli.. aku mmg nak post entry nih.. tapi x de idea ape plak aku nak membebel.. jadi aku pun tunda punye tunda .. so baru skang laa entry pasal pembuli jalan raya nih di publish kan...

Nape topik pembuli jalan raya??

Aku nak cite nih sebab... kejadian x bermoral nih berlaku kt bf aku pada khamis lepas.. sekitar 7 pm lebih laa.. heheh nak bg detail jugak.. adeh.. so sewaktu die nak anta kawan die pulang... so waktu die nak drop kan kawannye tuh.. ade laa 2 org laki menaiki motosikal memecahkan side mirror kete die...hohoohho agaks kurang ajar di situ..(ko ingat pkai duit ko ke beli kete tuh!!) sabar bella... baru jerk lepas buat topik PMS tu hanye lah psikologi semata2 kan.. so control pls...

nie side mirror yg telah jd mangse pembuli jalan raya

Mungkin disebabkan kawasan tempat bf aku drop kan kawan die tuh agak semak ngan kete yg bersepah parking kiri kanan.. jadi laluan tu dh jadi sempit laa... heheh hope korang dpt bayangkan laa .. sambil membace nih... lampu isyarat dh bagi.. tp mungkin mamat yg nek moto tuh bengang agaks nyer.. kerana menghalang laluan dorang yang nak cepat gi merempittss.. jadi dorang telah bertindak kasar laaa... aihh...


Pas dorang memecah kan side mirror kete.. aku xpasti laa cmne mamat 2 ekor tuh leh benti mungkin sebab bf aku kuar n marah kots... ( aku x berade di tempat kejadian, nih sume ade lah cite yang die citekan semula oleh pihak mangsa.. ehhehehe ) or mayb dorang saje nak cr pasal kan... jadi adegan tumbuk menumbuk telah berlaku akibat keceluparan mulut mamat 2 ekor tuh.. bf aku sorang menentang 2 mamat hahhaha.. saje nak highlight kan... bukan nak kate bf aku kuat cam badang kan.. but.. mmg x gentle laa dorang kan.. and siap nak panggel geng dorang dtg.. oiitt... 2 org pun x leh lawan sorang ke weyy.. ape nyer jantan korang nih!!... hahhah tlg jangan tiru aksi nih di rumah atau di mana saje anda beradee...

Selepas kejadian tuh.. aku pun teman aa bf aku nih buat report.. tapi syg bf aku x dpt nak cam no plat motor mamat 2 ekor.. tuh.. kate polis kalo ade.. mmg dorang leh amik tindakan laa.. nk bt camne kan.. waktu tuh.. maybe x dpt nak pikir ape2 dah...

Tamatlah kesah.. kenape aku nak cite pasal pembuli jalan raya nih.. hhehe berbalik pade topik aku kat atas tuh.. adakah anda mempunyai ciri2 sebagai pembuli jalan raya?? (muke tengah siyes ni k)..

  • menyumpah pemandu lain yg menghalang laluan korang ?
  • pernah korang menunjukkan isyarat yg kurang sopan kat pemandu len??
  • pernah korang memperlahankan kereta bile korang diekori dengan rapat??
  • menukar lorong tanpe memberi lampu isyarat?
  • korang suke ikut kerete len ngan rapat ?
  • and terakhir sekali menghalang kerete len dari memotong?

So ciri2 di atas adalah antara ciri2 pemanduan yg AGRESIF ataupun dikenali sebagai PEMBULI JALAN RAYA. Andai jawapan korang YA pada salah satu ciri di atas korang dinasihatkan utk melatih mengawal kemarahan korang sebelum berlanjutan..

Moral yg kite leh dpt dari entry aku kali nih.. heheh pertame.. jika korang pernah mengalami situasi di buli oleh pembuli jalanraya nih.. yg pertame.. berpikir dulu sebelum bertindak ..yg paling ambil no plat kenderaan si pembuli.. and khas utk kaum wanita.. jgn sesekali kuar dr kenderaan okeh.... sgt merbahaya.. unless korang ade bwk bodyguard.. hehhee..

Kite kene hormati pemandu len.. baru laa kite akan di hormati.. bersopan santun laa di jalan raya... pesanan ini dr bella untuk semua.. hehehhe



13 May, 2010

PMS tu hanye lah Psikologi !

Hari ini aku nak berkongsi skit pasal isu PMS nih.. bukan untuk kaum pmpuan jerk.. tp kepade kaum lelaki gaks.. (tp ade ke blogger laki yg singgah kt blog aku nih.. aahh hentam sajalah!) ape2 pun sharing is caring kan...

Bagi kaum2 hawa.. mesti dah biase ngan perkataan PMS nih kan… aku rase laki pun dah tau.. cume ayat dorang bukan laa PMS tapi “ datang bulan “ or “bendera jepun “ ke.. yeke.. hahha pandai2 jer aku kan…itu yg aku biase dgr laa dari mulut laki..Tapi for those yang x tau.. nih nak cite skit.. PMS adalah Premenstrual syndrome.. bukan down sindrome okeh... sindrom nih berlaku atau menyerang seminggu atau dua minggu sebelum datang bulan... BUKAN WAKTU DATANG BULAN.. ehem.. ehem.. ambil sile ambil perhatian.. hehehe

Ape yg aku nak share sebenaryer bukan symptom2 PMS tapi aku nak cite pasal kedatangan PMS ni hanyalah PSIKOLOGI semata2...

Betul ke??

I yerk.. hehhe konfiden jerk aku jawab kan.. aku ade bace satu artikel nih... and sumber nyer dari Jabatan Perkhidmatan Kesihatan dan Manusia, Amerika Syarikat. Hehe rase2 mcm logik jerk ape yg disampaikan tu..

Artikel tu kate PMS ni bukan penyakit dan lebih kepada psikologi, ramai yg beranggapan PMS sebagai ‘senjata’ yang diperbesarkan untuk memperolok-olokkan wanita..

Olok2kan wanita? Apekah itu? Mcm x besh jerk kann bunyinyer..

Maksudnyer , asal pmpuan bad mood ke... atau emosi terlebih ke.. Mesti kate “ tengah dtg bulan laa tuh” erkk.. ayat tuh korang biase dgrkan.. simptom2 PMS nih memang banyak and yg paling femess skali bab tekanan dan masalah emosi laa kan.. hahah tuh yang asal org pmpuan marah2 jerk.. PMS laa penyebabnyer..!! hah.. cian Cik PMS nih di persalahkan jerk…cik ke die..??


Ada penyelidikan yg mendakwe perubahan dlm diet dan pengambilan sesetengah vitamin serta mineral membantu wanita menangani PMS... ha.. so bagi yang diet ngan x betul atau x ckup vitamin mmg akan mengalami masalah PMS yg teruk laah.. Vitamin E, B6, multivitamin dan magnesium dikatakan memberi KESAN EFEKTIF pada kewujudan PMS ni, tetapi sebagai manusia, setiap orang ade perasaann.. x kire laa lelaki atau pmpuan, so ade mase mmg kite akan marah.. menyampah and mcm2 lagi..

Sebenarnye kalo korang nak tau PMS ni lebih kpd bagaimane sesorang pmpuan itu kendalikan perasaan dan dirinye die sendiri. Menjadikan PMS sebagai ‘lesen’ untuk korang2 kaum hawa memarahi orang lain atau menuding jari kat orang lain bukanlah satu langkah yang bijak.. jeng jeng.. itu kate org yg tulis artikel tuh laa. Bukan aku eh... (insaf jap aku ) and katenyer lagi jika kite mempunyai jati diri yang tinggi, PMS tidak akan menjejaskan kualiti peribadi kite..

Jadi kesimpulan yang dapat di buat.. kalo time kite2 marah... kite jgn anggap PMS la puncenyer..tapi sebenarnyer adalah dtg dari kite sndiri.. hahah... aku pndai ckp kat sini.. tp aku kalo time cenggitu dah x leh nak kaver dah... ape2 pun.. renung2kan..

sumber gambar: dari pacik google.. heheh


Wassalam...



12 May, 2010

Asal petang jerk.. Adamaya..

Salam sumeee!!! ( sambil senyumm )

Setelah aku membz kan diri sejak pagi tadi... pas lunch cm bese lah.. mood nak buat keje.. mmg dah x de dah... plus bos aku pun x de.. rase hati nih dah melonjak2 nak balik jerk... setiap mase n detik aku tgk jam kat tgn aku nih... bukan jam tgn jerk... jam pc pun aku nengok... jam kat dinding pun aku nengok.. tp yg paling aku suke nengok kat dinding laa.. cam cepat jerk jarum minit tuh bergerak...tik.. tok..tik..tok..tik..tok(bace cepat2 k) ho ho ho ho... bile nak 5.30pm nih...

Sebab sejak menjak nih.. asal 5.30pm jerk aku mmg dah ade kt pintu kuar .. nak balik!!! x senonoh kan perangai... tp x per aku dtg awal ape keje.. (kaver sket) 8.30am mesti aku dh ade kt opis... aku mmg terrrr pakse balik awal.. sebab kalo x balik.. aku akan smpai kt umah aku lambat... bileee dah lmbat... terrrrlepasss laaa aku nak negok ADAMAYA!!!!! (bp byk terrr dah ni)

Yess tuh laa sebenarnyer punce utama aku jadi pemalass tahap GABAN kat opis bile petang menjelma.. sume sebab ADAMAYA... hahahah ade ke patut salahkan drama bersiri tuh... adehh... bella.. bellaa.. ape nak jadi ngan ko nih..


ha.. cite nih laaa.... setiap ari mau balik cepat... makan pun x mo.. nak nengok cite nih dulu.. hehe kalo ikutkan x de laa besh pun..tapi sebab setiap kali tgk nih aku cam sakit hati jerk... heheh so membuatkan aku nak tgk... and nak tgk lagi... ( x leh blah statement ko bella padahal ari2 ko tgk kan)

Sape yg aku sakit hati?? tentu laaaaa DANI... adehh.. sebelum ni aku sll jerk jumper DANI aka Faizal nih kat area umah aku.. sebab EX wife die siti nordiana duk kt ngan umah aku nih... si faizal ni sll dtg amik anak die kot... tp sebelum ade cite ADAMAYA nih.. aku x menyampah pun tgk muke die.. tp skang emo plak.. hahahahah impak dari cite ADAMAYA aku dah membenci seorang insan bernama DANI... walaupun die x de kene mengena ngan idup aku... aihh.. abes cite nih maybe aku dah x benci kot...

Watak dlm cite nih x de pun pelakon2 feberet aku.. cm nasha aziz ke.. erra fazira ke.. tp bile tgk cite nih aku suke kan watak budak yg bernama AMANI (Mia sara)... waaaaa comeyy gileeee aku tgk die.. suke bangett!!! ngan rmbut die yg lebat.. sore.. yg serak2 basah skit.. hahhahah dah mcm ape ntah aku describe... tapi ape2 pun aku tetappp suke.. sebab die comey.. heheh kalo laa aku ade anakk kan.. mau comey cenggitu.. (ku bilang kalo k)


hehe comey x?? comey kannn.. kan.. kan....
pic source: www.izyan.com

rase nak cubit2 pipi dak nih..
pic source: www.izyan.com


So cite ADAMAYA nih pun mcm nak abes dah nih... so aku akan pastikan aku nengokk smpai abes... walaupun mcm dah tau jerk ending nyer camne... dah name cite ADAMAYA kan.. and cume satu jerk hope si DANI tu last2 die x dpt ape2 pun.. maya x dpt.. ex wife die pun x dapat.. hahahhaha baru padan mukee!!

heheh sebelum aku emo2 x tentu pasal bile cite pasal si DANI tu ( bukan die jerk salah sebenarnyer kan.. kan.. maya pun slh jugak kan) better aku tamatkan pot pet aku di waktu petang nih secepat yg mungkin..

Daa...




11 May, 2010

Why they use Women for Calendars??

Huhuh... bile petang jerk.. tahap malas nih makin melantun2... bukan malasss jerk.. tp ngantukk.. z Z z Z.. keje berlambak2.. tapi x mo buat.. jadi bace2 laa email2 yang x sempat di bace... bz okey!! heheh..

Dalam banyak2 email tuh ade satu email yg buat aku gelak n tetibe jerk mate aku jadi segar balik... hheheh so mau share di sini.. buat tatapan kalian sume.. mane tau korang pun tgh bosan2 n ngantuk kan.. hehehe

WHY THEY USE WOMEN FOR CALENDARS??










THERE U HAVE IT - NO QUESTIONS, I PRESUME!

Dah naik juling mate aku nengok.. aihh... bagi yg berumur 13 tahun ke bawah x leh nengok eh...





07 May, 2010

Hari yg muram.. suram.. gelap.. mendung...

Emm.. x tau nak describe camne aku rase ari nih..

Ade rs mcm nak nangess... rase bosan... marah... benci... menyesal... serabut.... tensenn!!


Susah kite nak bagi org paham ape exactly yg kite rase n lalui skang... x tau nak jelaskan dlm bentuk ape.. percakapan ke.. penulisan ke..

Silap cakap leh jadi gaduh.. leh jadi mcm2 perkare negetif.. len kite nak sampaikan len plak yang di terime.. (mungkin gaye penyampaian aku tuh kot x bape nak betul)

Tapi?

Kalo x luahkan hati sendiri yang sakit.. waaaaa!!!

huhuuh... hope ape yg aku rase ni x lame... aku nak biarkan mase yg menentukan... bak kate omputeh.. let time flies..

sorry.. sebab entry kali nih lebih beremosi ..








06 May, 2010

Lihat laah duniaa!!!!! Hoye!!!


Ehem..Ehem.. Testing.. 1.. 2.. 3.. (konon2 tgh test mic kat atas pentas nih nak terime award)

Arigatho!!! buat Pn Azila yang sudi berikan "Interesting blog Award " nih.. ( sorry lmbat amik) eerm.. tgh mencari mase yang terluang... ehhehe TQ lagi skali...!! :) ( tgh senyum lebar dah ni)


Terima kasih juga yang tak terhingga buat wan sujaiha aka pailang (ade sebab nape di panggil gitu.. hanyer tuan bdn jerk tau ni) yg sudi meng'awardkan' kt aku.. waaa terase diriku lebih berharga~

Aku dah cube sedaye upaye mencari mase secepat mungkin utk menerima award ko nih.. baru ari nih berkesempatan.... huhuh saje gediks nak terase skit kt kak baini yang x amik pun award aku.. die x sudi laa tuh.. award ko (wan sujaiha) die amik.. (emo plak pepagi nih) hehehe... kang aku kene sepak kang ngan kak baini.. dah laa duk dekat jerk ngan aku kt opis nih...ayat die mesti cenggini " ha.. jgn nak ngade2 terasee "... heheh...

Seronot dpt award nih.... sebab x yah susah2 nak pikir nak update ape kt blog... jadi.. aku pun nak laa bagi award nih kepade bloggers yang ku rase Gorgeous gitu... Wow.... sape kah calon2 nyaa....

1. zalikah
2. mahira oya
3. adda
4. mardhiah ismail
5. aki
6. LIP
7. syarapova
8. dextrike
9. ct fad
10. yaya
11. Jane
12. kuyam
13. azila
14. fikah mus
15. Elmo Elya
16. A Lot oF LuV

huhuuh... nih jerk blog2 yg dpt aku terjah .. mmg gorgeous laaa... jika ade kelapangan dan kesudian.. terima laa award yg kiut miut nih yerk...

Daaa...

01 May, 2010

Jejaka Idaman ku.. kui kui kui

Arigatho! buat Encik Tikus yg merajinkan diri men"tag" aku...Di kala aku kebuntuan mencari idea nak buh ape kt blog.. Encik Tikus telah menyelamatkan keadaan... huhuhu nanti aku lawat blog ko ari2 yek.. aku komen pjg2 tau.. tau.. (amik ati skitt).

So soklan2 nyer ade lah....


1. How tall shud he be?

Sudah tentu tinggi dari aku nih... aku nyer dlm sekitar 165 cm kot(tahap perasann yg melantun2)

2. What color shud he have?

Ermm.. kalo ikutkan mcm suke kaler itam x mo kaler2.... :)

3. What kind of personality shud he have?

Kelakar... sukee senyumm(aihh cair beb) penyayang, penyabar, baik hati, sopan santun chewah.. setia.. bla.. blaa.. bla..(heheh sume sikap2 yg baik laaaaa.. adehh tu pun kene jawab ke nih)

4. Older or younger?

Younger....! hahah tidakkk!! Nak same baye! tua pun leh laa..asalkan x melebihi 5 tahun...

5.What film actor shud he most be like?

ikut suke die kot nak suke ape2... asalkan senonoh.. ehhehe

6. What singer shud he most be like?

ermm ni nak jadi diktator skit singer yg aku suke gak laa.. die pun kene suke tu pasti.. baru leh tgk konsert same2... hoyE!!

7. Do they need to cook?

Ya mesti!!! heheh sebab aku nak rs masakan die gaks.... mane tau aku x leh masak ke time tuh..(heheh contoh cm tgn aku sakit ke.. ape2 sakit ke.. gediks!!)

8. What is his best body part?

Dari kerana.. mataaa.. yg mempunyai kuasaaaa.. ooooo aku tergoda... aku tergoda... (sumbangg ko nyanyi nih.. tsunami kang..)

9. What car shud he drive?

heheh mane yg die palinggggg mampu... :) alalalala... (konon aku nih x memilih harta la nih..)

10. What one thing that completely turn u on?

Kalo dah suke.. sume on mehh....

11. Who was the guy on ur mind when u were doing this survey?

uh.. uh...uh.. jap... jap .. yg ade dlm otak aku skang nih adalah...

:
:
:
:
:
:
:
:





Aku sakit peyut laaa.. dr tadi tahan nih.. tp nak post dulu entry nih...

Daaa....



28 April, 2010

Where Rainbows End



Where Rainbows End.. hehe nih bukan tajuk lagu leleh ke.. bukan eh.. tapi buku novel hasil karya dari Cecelia Ahern.. aku mmg suke bace2 nih... terpengaruh dari mak aku... die mmg akan membace stp kali sebelum tido.. kalo x bace susah nak tido katenyer... tp buku die suke bace di kale waktu usia die skang mastika jerk laa..

So waktu aku kat wad.. disebabkan tiade sebarang hiburan.. aku pun mencari laa sumber2 yang leh menghiburkan ati aku nih.... Jadi buku yg korang nampak kt atas ni di beri pinjam oleh bf aku... (Tq dear! =D) tp buku tuh kakak die nyer.. die x bace buku2 cmnih.. hehehe..Menarik nye buku ni bagi aku.. sebab die berjaye bt aku rase mcm nak bace .. nak bace lagi.. kalo leh x nak benti laa.. pi toilet pun rs mcm nak bawak skali jerk.. nak bace.. heheh kalo buku2 sbelum2 nih.. aku saje2 laa nak lmbat2kan bace.

So cite nih mengisahkan dua orang yg bername Alex n Rosie yg mmg berkawan dr kecikkk...(time tadika lg) so dorang nih dr kecik suke berbalas2 email.. n msg laa.. smpai ke tua pun cenggitu.. so perjalanan cite nih byk laa dugaan n rintangan dlm persahabatan dorang mcm.. alex kene pindah ke america laa .. rosie mengandung anak luar nikahlaa.. alex kawen ngan org len laa.. cerai laa. mcm2... tp dorang still berhubung... tapi mase dorang tgh bersahabat nih dorang pun sebenarnyer konfius aa.. sm ade dorang nih mmg sayang seorang sahabat atau lebih dari tuh... tp bile dorang dah pasti akan perasaan masing2..ade je laa dugaan2 yang datang...ish.. ishh.. sedeh pun ade gaks..

Yg buat aku suke sgt.. sebab .. die x mcm novel lain... care penceritaan nyer.. adalah berbentuk email2.. yg alex n rosie nih laa.. and msg2 dorang..tp ade gak dorang2 msg n email2 ngan org len.. chatting pun ade.. so care penceritaan n penggunaan bahase yg senang aku paham bt aku suke bangettt kt novel nih..

hermm.. ape yg aku dpt dari cite nih kan.. kalo dah ditakdirkan bersama .. pasti akan bersame.. walau ape pun rintangan n dugaan yg kite lalui.. mungkin dugaan n rintangan yg kite lalui tuh sumenyer.. untuk mematangkan n memberi pengajaran buat kite.. untuk jadi insan yg lebih baik utk soulmate kite nanti...insyaAllah...



21 April, 2010

Pneumonia oh pneumonia....

Salam Bloggers sume!!! :)

Hihih tajuk post kali nih Pneumonia.. huhuh untuk informasi korang.. pneumonia nih.. erk... erk... aku nak terang kan pun x reti tp aku dh google da... so maksud pneumonia nih adalah...

Pneumonia is an abnormal inflammatory condition of the lung.It is often characterized as including inflammation of the parenchyma of the lung (that is, the alveoli) and abnormal alveolar filling with fluid (consolidation and exudation).

Pneumonia can result from a variety of causes, including infection with bacteria, viruses, fungi, or parasites, and chemical or physical injury to the lungs. Its cause may also be officially described as idiopathic—that is, unknown—when infectious causes have been excluded.

Typical symptoms associated with pneumonia include cough, chest pain, fever, and difficulty in breathing. Diagnostic tools include x-rays and examination of the sputum. Treatment depends on the cause of pneumonia; bacterial pneumonia is treated with antibiotics.

Ha...yg aku paham.. mcm lung infection laa kan... Huhuh so pneumonia nih telah pun menyerang aku.. (betul ke ayat menyerang) heehe.. so aku pun check in laa kat Hotel PPUM last thursday( 15/4/2010) and check out semalam ptg (20/4/2010)...

Aku dah mengalami batuk2 n kesukaran bernafas.. n demam yg on off selama 3 minggu yg lepas.. mule2 seminggu aku batuk2.. aku cume telan ubat batuk biase jerk.. .. after a week.. batuk aku still menjadi2.. so aku gi klinik doktor kate ade asthma... dh lame dh ekceli aku x kene asthma... last aku kene pun 3 tahun yg lepas... so aku ni telan jerk laa ubat2 yg doktor bagi smpai abes.. tapi aku still rs semput n batuk..

So dlm kul 3 pagi(15/4/2010) aku demam.. mengigil2.. n rase susah nk bernafas... aku ajak laa rommate aku teman gi klinik.. mujur ade klinik 24 jam kat area umah aku... doktor check kate aku x de asthma pun.. n demam pun x de...(pelik aku dh rs x larat sgt nih).. so die mintak aku dtg utk x ray kul 9 pagi..

Em aku gagahkan jugak diri nih gi x ray pagi.. ( sempat mandi gak ok hihih).. pas dah x ray tu.. mmg doktor kate...ade pneumonia.. and suspect h1n1.. so die pun buat surat ke PPUM...
Sesampai aku kat PPUM nak dekat kul 10 cmtu,.. huhuhu maklumler hospital kan.. byk prosidur... smpai x larat dh aku nak nunggu... makin teruk aku rs duk kat atas wheel chair tuh... dlm kul 1 lebih kot.. baru aku di masukkan ke wad kecemasan..bygkan bape jam aku nunggu....huhuhuhu lame wooo... yg x sakit pun leh sakit kalo tunggu lame cenggitu...

Tapi alhamdulillah.. yg pasti virus H1n1 x dee.. aku dah nanges2 dah... asik pikir bukan2.. huhuh... bile nangis lagi menyukarkan pernafasan aku nih.. Kini (chewah) aku dh berade di umah family aku kt sepang.. home.. sweet home... aku rs akan bertmbah sehat kalo balik umah.. ari2 aku tnye kt doktor bile aku leh balik... last2 doktor pun bosan gamaknyer.. die bagi laa aku balik nih.. hehehe

So kengkawan opis.. akan ku jumpe kalian isnin depan yerk... sebelum tuh nak ucapkan ribuan terime kaseh bg yang datang melawat aku kat hotel ppum tuh... hehehe... aku terharu sgt... doa kalian laa buat aku sembuh ari nih... bile dtg melawat aku jadi ceria n walaupun demam aku semakin naik pun aku rase ok sebab hati aku heppi...

Setelah ape yang terjadi buat aku lebih menghargai kehidupan aku nih... x tau bile kite akan pergi.. malang tidak berbau.. tak tau ape akan jadi kat kite pasnih... bende yg kite x sangke akan terjadi.. mungkin akan terjadi...


ni gambar yg sempat di ambik waktu di wad kecemasan...

hehehe nih gambar kaki aku .. tgh bosan yg teramaaaaatttt sgt..!!!!




14 April, 2010

Pale ku pening...


Salam Satu Malaysia!

Ape kabar sumee?? Bella?? HEBAT!! aaaa yeke hebat..hahaha skang nih tgh pening palee sebab semalam tido lambat gilerss bukan sebab excited nak gi keje (setelah sekian lame cuti exam)heheh tp sebab terlebih sudah tido... hohoho jaadi smlm.. mate nih ngengadeee x nak melelapkan diri beliau.. Puas pejam... puas dah berangan.. puas dah golek sane sini.. tp x leh gak.. tuh yg masuk opis ari nih lemauu semacam jerk.... adehh...

Ekceli x de idea nak buh ape kat entry kali nih.. tapi x nak biarkan blog nih menyepi jadi aku nak pot pet laa skit2 buat syarat.... Alhamdulillah sebab exam dh lepass.. walaupun byk jgak laa rintangan yg terpakse ku lalui...hohohoh short sem x lame jerk lagi.. dh kene start blaja balik.. waaaaaa bile nak abes blaja nih... adehh..( budak pemalas!!)

Semakin hari.. semangat nak blaja tuh dah x de... malasss yg melantun2... nih laa dugaanyer kan kalo blaja waktu keje..tapi ape2 pun duit pun dh byk perabih... kene jugak abeskan walau cmne skalipun... chaiyok!!!!

Hem ha.. sebelum aku terlupe laa kan.. saje nak tnyer korang.. if korang ade tempat2 makan yg menarik sekitar lembah klang... bg tau laa kt aku... leh aku gi singgah.. rase nak jadikan hobi jalan jalan cari makan...

Okeh!! setakat ini dulu coretan dari aku... kalo ade idea nanti..aku akan buh lagi laaa eh..

Wassalam...