Blogger Tegar

08 September, 2010

Salam Aidilfitri!!

Salam ♥ buat semua,

Ari nih tahap kemalasan yang melampau.. nak gi keja malass... huhuhu rase cam nak amik mc.. tapi ku gagah kan diri gaks bangun! x per skit lagi jerk esok aku dah leh cuti daa..!!! hoyee leh balik kampung!! nak jumpe wan!! nak tlg die masak lemang, dodol, and rendang.. waaaaa huhuh last aku balik kampung jumpe nenek aku tuh.. raye tahun lepas..

Tetibe teringat seseorang..rindu kat arwah atok... teringat dulu mase kecik aku laa cucu feberet die... (yeke feberet?) dulu kalo atok xde duit nak bagi duit rayee.. die x bagi kat cucu len.. kat aku sorang jerk die bagi... heheh tapi dengan syarat aku kene picit2 satu badan die.. huhuhu time tuh aku kecik jadi tangan aku tak kuat jadi die suh aku pijak jerk badan die... huhu kalo arwah atok ade lagi skang maybe aku dah x perlu pijak badan die.. aku leh picit jerk.. heheh sebab aku dah berat!


Byk kenangan aku bersame atok... and part palingg besh skali aku ingat aku jatuh moto same² ngan atok kat dlm sungai.. huhu tu laa akibat x nak dengar cakap mak n ayah.. bleh plak aku berkomplot ngan atok nek moto senyap.. ha .. kan dah dapat padahnyer...

siyess rindu giler!! isk.. isk.. isk.. tahan air mate nih.. x mo nanges²... kalo nak kenang balik beribu kot kenangan aku bersame arwah atok...

okelah.. di kesempatan ni.. aku nak ucapkan...

Tanpa mengira miskin kaya
Pangkat kedudukan hamba shaya
Sama-sama menyambut raya
Maaf-maafan dihari bahagia


Yang mane balik kampung.. pls k.. drive elok².. ingat orang terrrsayang.. hihih...

26 August, 2010

"Bad Romance" - Lady Gaga w wykonaniu studentów ! Parody

Video nih menceriakan idup ku ari nih.. walaupun pale tgh serabut ngan keje n mcm² lagi.. hope korang pun enjoy gaks!!!


12 August, 2010

Mumble... ko ayam ke penguin?? hehehe

Salam ♥ buat sumeee!!

Pose x korang nih?? hhehe maaf sebab dah lame x update.. agak bz di opis.. and x berkesempatan nak update or singgah kat blog korang sume... sory yek kengkawan...

Salam Ramadhan Al-Mubarak buat semuaa... Semoge Ramadhan kite kali nih.. lebih baik dari tahun² yang lepas eh...

Ni ade cite yang nak di kongsi ngan korang.. tentang seekor ayam.. yang di beri name Mumble.. merasekan diri beliau seekor penguin.. walaupun pade zahirnyer.. jelas menampakkan diri beliau itu adalah seekor ayam.. hehehe

Cian mumble.. die konfius?? ayam.. or penguin??
Menurut sumber mengatakan mumble tak mcm ayam yg len.. die jalan pun terhegeh² cam penguin.. and x duk kat reban ayam pun... di sebabkan kelainan beliau nih .. tuan die sayang giler.. and x smpai ati nak makan mumble... Korang leh bace lagi info pasal mumble nih di orange.co.uk

Video untuk tontonan sume.. hehehe " adik pose laa.. btul.. adik x minum pun air oren tuh" hehehe kantoi.


notakaki: mlm nih nak merenung langit.. kot.. kot leh nampak meteor... *wink*

30 July, 2010

*wink* buat sume ♥

Assalamualaikum dan salam sejahtera... ehem.. ehem.. (betulkan posisi anak tekak)

Beberape hari.. erk.. mungkin nak masuk beberape minggu ... tido aku x lena.. puas aku pakse mate nih utk tido tapi x leh.. kalo tido pun asik terjage..macam² yang bermain dalam kepale otak aku nih... and aku sedar ade beberape perkare yang aku perlu selesaikan dan perlu aku lakukan... Trime kaseh buat komen korang sume utk entry aku yang sebelum nih... nasihat kamu sume akan menjadi antara penguat utk diri aku untuk menjadi org yang lebih baik dari sebelumnyer.. InsyaAllah..

Fuh.. ( tande lega)

Seperti yg korang leh nampak kat tepi kiri dan kanan blog aku nih.. aku buh link² blog yg len kan... bukan suke suki aku buh .. tapi tuh link² blog yang aku suke gi nengok.. sebenarnyer banyak lagi tp x sempat nak masukkan lagi.. ( ye.. aku sgt bz heheh)..

Antaranye blog yg aku suke terjah adalah men!t! senja huhuh nape name die aku letak 1st.. special sgt ke mamat nih.. ohh tidak.. aku x pnah jumpe or kenal pun mamat nih.. tp sebab kan kerajinan beliau menyinggah ke blog aku.. and rajin mengomen.. walaupun kadang² mmg sangat laa ringkas komennye.. ( ntah die bace ke x setiap entry aku) tapi amat bermakne buat aku.. aku suke masuk blog beliau nih sebab.. care pen"taip"annye yang ringkas.. straight to the point.. and aku sgt selesa membacenyer.. aku dah cube byk kali nak tulis silap taip gaye tuh tp x jadi.. mesti nak taip pjg2 gaks..! aihh...


Selain dari tuh ade akak sorang nih purplelicious love ... kalo aku masuk blog die.. aku suke bace gaye ngomelannyer yang bersahaja.. aku rase mcm aku dpt bayangkan memek muke and gaye percakapan die .. kire mcm sembang face to face nih.. hehehe.. ade jek idea nih nak cite.. die gi makan nih laa. gi sane sini laa.. kadang2 die x buat ape² pun die leh jadikan citer gaks... and sebab kan aku bace blog akak nih jugak aku sering terliur akibat makanan² yang di pamerkan... huhuh thank u akak kerane berjaye menaikkan selere makan bella... hohoho tak yah makan appeton pun..

Blog Aki .. budak jepun ke? x kot.. tp maybe die pkai sliper jepun.. nih pun aku sangat suke bergolek² ke blog die.. sebab penuh ngan informasi.. ade bende² yang aku x tau, and x pnah pikir pun.. nampak sgt yang si aki nih kuat membace.. yeke aki? heheheh thanks to u...

mardhiah ismail name tuan punyer blog.. aku suke singgah kat blog die sebab aku dpt rasekan kekreatipan nyer beliau nih.. hahaha.. btul.. die suke conteng² laa.. lukih² laa.. aku rase cam menarik hasil karya nye.. aku dpt rasekan die nih unik.. hahaha or pelik kot.. ntah.. tp aku suke singgah di blog kamu ya..


Akak LIP(^_^) .. hehhe kat blog die nih.. suke sangat nengok anak die yang sgt comey.. emill namenyer.. gambar² yg die tgkap sume cantik² ( bagi aku) and seronok bile die bercerite tentang anaknyer.. rase tetibe teringin nak ade anak.. erk..

And akhir skali Jane.. kat blog die nih .. aku takut nak komen.. hahah.. bukan takut ekceli.. cume .. rmai sangat yg komen.. smpai aku x tau nak komen ape lagi... gaye entry nyer yang tersendiri.. bercerite.. mmg leh jadi penulis novel yang baik aku rase.. buat aku tertanye² bape umur die? siape die? mcm² laa.. hahha..


Aku just nak kongsi ngan korang nape aku suke gi blog dorang nih... mintak maaf tak dapat nak masukkan sume ... tapi bukan bermakne korang x besh.. cume aku jerk kebuntuan idea utk menaip dan aku takut kalo panjang sgt entry nih korang x mo bace... huhu tapi kesimpulannyer masing² punye cerite sendiri untuk di kongsi bersame..

28 July, 2010

Letting go...

credit: pacik google..

There are things that we never want to let go of, people we never want to leave behind. But keep in mind that letting go isn’t the end of the world, it’s the beginning of a new life.

22 July, 2010

Dikala Waktu Menempuh Jemm..

Salam Pagi yang Indah & Ceria,

Hope korang sume hepi² selalu..kalo x hepi.. hepi² kan jugak diri itu k.. kerane diri mu lebih berharge... (ape aku merepek di pagi hari nih) mesti korang kate aku x de keje kan.. pagi² lagi dh publish.. hahhhaha .. aku ade keje.. sat gi aku buat laa... simpan keje utk petang² skit.. kang petang x de keje ngantok plak...

ehsan dari pacik google

Ok ckup... berbalik pade topik kite pagi ni... untuk pengetahuan korang... setiap hari.. pegi n balik keje aku mmg kene ngadap jemm.. kalo dalam bahase melayu yang betul kesesakan lalu lintas yek kengkawan... Aku percaye korang pun same... hohoho..

Aku duk kat area pj.. so mmg pagi nak gi keje jem.. balik pun jem... tp nasib baik x teruk sgt.. mcm waktu aku duk kat kerinchi dulu... huhuhu jem tak hingat kt federal highway tuh!! mmg balik umah mmg terusssss landing laaa... Tapi dalam bertahun² menempuh jem tuh.. lame² aku x lagi tensen.. n maki hamun dalam kete, or muke kerut² ... aku rase kurang skit rase stress kat hati.. erk yek ke stress rase kt hati.. ke kat otak...

Waktu jemm laa kt leh tengok pelbagai ragam manusia.. hahah btul x?? Mmg ade kadang² tuh leh buat aku gelak sorang² dlm kete.. Ade yg korek idung laaa.... time ni laa korang nak cuci ape² yg dah lame x cuci.. sume lobang nak dikoreknyer... ( lobang tlinge oke)..

Ade yang melalak dlm kete penuh perasaan... and kalo x silap aku mengikut gerak bibir beliau tuh.. mcm lagu agnes monica yg tajuknyer Teruskanla... (btul ke tajuknye tuh) mmg ngan tangan² skali naik... menampakkan ketinggian sore beliau tuh... fuh...

Time jemm nih jugak laa, korang leh nampak.. suami isteri, or couple yang bermasam muke.. bergaduh dlm kete.. penah x korang nampak?? mmg bile tgk slalunyer pmpuan jerk laaa yg bising.. laki kat sebelah tgh drive muke dah toyeee jerk.. aku dpt rase kan dlm hati jerk dorang menyumpah²..

Ha.. bagi aweks² yg nak pi dating tuh.. waktu jem nih laa nak tgk cermin.. nak touch-up skit² tambah mane yg x ckup.. hohohoh... aku rs cam susah jerk nak touch-up dlm kete nanti.. lipstik lari bukan kene kat bibir.., tp kt pipi plak ..( ha.. anggap sajo kejadian tuh penah aku alami)..

Ade jugak.. jadikan jem.. sebagai tempat untuk berkenalan.. bak kate kawan aku dulu waktu blajar " aku suke jemm. .. sebab dpt ngorat " erk... pnah x korang mengorat or di ngorat..(gile old skool kan ayat aku.. x tau ayat selain dr mengorat) hahah..




But for me.. jemm.. mmg menensenkan tapi.. selain dr korang dengar radio utk menghiburkan hati .. ape kate.. tgk kat sekeliling mane la tau.. ade yang leh menggembirekan hari korang... hehehe... so x de laa mengalami tekanan.. org kate.. duk kat bandar terutamenye.. rmai yg jadi gilee di sebabkan jemm.. btul ke??

Sekian saje.. bebelan ku di waktu pagi ini... ku akhiri ngan wasallam...


21 July, 2010

4 Benda?

Salam buat sume!

4 benda?? benda ape?? tuh yg korang pikir kan.. kan...
Ha.. penah x korang terpikir eh.. andai kate laaa.. (mintak di jauhkan) umah korang terbakarr time tuh waktu korang sedang nyenyak dibuai mimpi... air liur baik punyerr meleleh² ...



Aku maukan pendapat kalian.. dari kite duk membace.. and blogwalking ape kate korang bg tau aku... 4 BENDA yg korang akan capai dulu bile umah korang terbakar?

Kalo aku laa kan....tanpe sempat berpikir.. sebab komfem time tuh aku gelabah kan.. 4 bende yg akan ku
sauk dulu ade lah...


1. hohohoh pastinye henpon aku... sebab time tido.. henpon aku kt sebelah jerk... x jauh pun...

2. Dompet .. kalo x de nih... mmg payah laa kan...

3. Kunci ketee.... huhuh kene amik... nanti umah terbakar... leh tido dlm kete.. hohohoohoh or balik umah mak...

4. Spek mate.. huuhuh sebab aku rabunn.. nanti aku x nampakkk cmne?? adehh...

Jadi kalo korang kan.. apekah 4 benda yg korang akan bawak?? 4 bende oke?? x mo lebeh² nih..

notakaki: sume gmbar adalah ehsan dari pacik google yerk..


Contest Tudung Kesayangan Ku..


huhuh aku telah di tag oleh ahkak Riko yg cun melecun... Jadi aku pun join laaa contest nih...

Syarat² nye mudah jerk..

1. Of coz mesti ada blog sendiri, terbuka pada follower blog aku sahaja dan bukan lah pemenang dalam contest aku yang terdahulu... (aku copy jerk nih ) heheh

Siap! aku dh jadi pengikut setiaa...

2. Amik satu pic korang dan begambo la ngan tudung yg plg korang ske pakai k. Then takyah wat entri panjang lebar..pas post satu gambo korang dan tudung cun korang tu...korang tag lak 2 kwn korang utk wat contest ni gak ..(pas siap semua link kan entri contest korang kat entri aku yg ni supaya aku senang nak check nanti )

Ni laa tudung yang aku paliingggg suke pakai.. sebab.. erm.. sebab.. aku rase x slesa pkai tudung len.. hohohooh.. and pipi aku x slim pun.. jadi x sesuai nak pkai tudung len...

So aku nak kene tag 2 org... siape kah gerangan nyer... ha.. Wan Sujaihah & Dayah

3. Link kan kat sidebar u olz banner contest aku tur ---
kene buh link nih kat puan penganjur contest aleeya

Yeap!! udah di link kan...

notakaki: huhuh.. entry nih adalah tag and contest... hohohoho *wink*

19 July, 2010

Thank You So Much!!

Short Entry Khas buat teman blogger name beliau Zura...

Siape Zura??

Heheh tuan punye blog yg di beri name Merry Go Round .. ya btul aku stuju ngan beliau.. hidup nih.. bagaikan merry go round.. kejap kite kat bawah.. kejap kite kat atas... x selamanyer kite akan berada di atas.. and di bawah...

Blog yang sangat menarik.. banyak bende yang di kongsi kan.. cite pasal diri die.. psl mcm²la.. nak taip kat sini cam panjang jerk.. x bosanla aku bace blog die nih.. one day die cuti.. and katenyer suh teka di pi mane time cuti tuh.. tapi aku komen jawab die duk umah jerk.. hehhee tapi sebenarnyersalah. . die gi cameron highland..

And dengan baik hatinyer beliau membelikan souvenier..

Thank u so muchh dear!! gi cuti masih lagi ingat kat kengkawan kt blogger nih... Teruskan kerajinan anda mengupdate blog.. kan ku selalu singgah ke sane yerk...

14 July, 2010

talam bermuke²...

Salam buat sume!!

Heheh ari nih nak hapdet gak .. x kire bz camne pun hehehe.. aku ade luahan yang aku nak luah kan yang lame terpendam di hati ini.. hohohoh...
Ape yang aku nak cite nih ade lah cite kesah benarr n berlaku pade diri aku sndiri.. korang mesti ade kawan kan?? sape sini x de kawan lansung ?? ANGKAT TANGAN!! memandangkan aku x nampak sorang pun yg angkat tangan so aku consider sume ade oke..



Kawan byk jenis btul x.. kawan utk suke², untuk lepak, utk shopping, sedeh², utk pinjam duit n byk lagi laa jenis kawan nih.. tapi yang paling kt sayang tentula kawan yg rapat ngan kite yang tau sume tentang diri kite..

Aku pernah percayekan seseorang ( pompuan oke!) and aku kenal mase aku blajar buat diploma dulu laa... mmg ktorang course same, and gi kelas same², lunch same², study same², tido jerk x same... heheh..


So pass tamat pengajian aku dah x pernah jumpe sahabat aku nih... sebab die duk jauh n sambung blajar buat degree... and aku dah keje.. tapi walau jarak mane pun aku tetap ingat kat die.. and sll berharap dpt jumpe die...
Dlm tempoh x berjumpe nih.. aku mengalami masalah dan aku kongsikan kat die.. sebab die orang yang aku paling percaye.. and die sorang yg tau kisah idup aku waktu blaja dulu.. so aku lebih selesa utk bercerite sume bende dekat die...


Pendekkan cite.. aku dpt tau yang rupe² nye kt blakang aku die duk ngate aku macam², no wonder aku pnah skali call die.. die leh tanye aku sape?? sedangkan stp kali kalo aku tukar no baru.. die antare org yang aku akan hapdet!.. Bile time die nak kawenn.. aku nih laaa yg palinggg
EXCITED giler bab! nak gi.. aku tunggu punye tunggu kad kawen x smpei²... org len yg x bape nak kawan sgt ngan die dulu pun leh dpt...



Erk .. siyess!! aku x tau ape dosa aku kat die.. sampai die buat aku camnih... and 5 tahun dah aku x jumpe die..
5 TAHUN oke!! Aku pnah buat salah ngan ko dari jarak jauh ke???
Now.. ko nak keep on calling, nak tanye kenape aku senyap? kenape aku x jawab call?? ha.. beb nih aku nak bagitau...

LU PIKIR LAA SENDIRI!!