Blogger Tegar

09 March, 2010

Kenape masih perlu setia??

Ahh akhirnyer aku berkesempatan jugak nak mengupdate blog aku nih...huuhu kesibukan kerja yg teramat sangat and plus aku nyer tmpat duduk dah bertukar.. betul2 depan bilik big boss aku and boss-boss yang len yg menyebabkan aku tak di beri kesempatan untuk mengupdate atau menjenguk blog.. so ari nih sebab kan bos2 kecik x de kat sekeliling aku nih maka aku leh la nak buat ape2 yang aku suke kan.. huhuhuhu tensen bukan sebab banyak keje.. tapi environment aku nih... mmg aku rase terganggu laa.. mmg x beshh... aku x leh fokuss.. aaaaa nak dgr lagu pun x leh.. nak ape2 pun xleh.. waaaaaa!!!

hehhe so berbalik pade tajuk post aku ari nih.. kanape masih perlu setia?? heheh tajuk nih bukan nak cite pasal aku .. mmg x de kene mengene lansung pun ..tapi ade laa bau-bau stokin...sebab cite yg aku nak cite nih mengisahkan psl seorang member aku yg memang agak rapat ngan aku... aku mmg amik berat laa psl die sebab ari2 aku jumpe die.. and sebelum nih ari2 aku dengar setiap luahan perasaan die.. cume skang die dah x mengadu ape2.. tapi aku tau keadaan die memang x ok..

Aku cite laa serba sedikit pasal member aku nih.. die dah lame bercinte ngan sorang mamat yg mude 2 tahun kot dari die.. aku rase hubungan die ngan laki tuh hampir 5 tahun dah..sebelum aku kenal die aku x tau laa mamat tuh camne.. tapi start aku kenal die.. die cite yang mamat tuh tersangat laa panas baran... kadang2 die bende kecik pun die leh mengamuk sampai maki-maki.. marah2 tuh x per lagi kan.. tapi bile aku bace ayat2 maki die tuh memang tersentap laa.!! kalo aku kat tempat die.. mmg tiada maaf laa.. so member aku nih every time die bercakap ngan pakwenyer tuh die mesti akan berjage-jage supaye x tersilap cakap. cube korang bayangkan selesa ke kalo bercinte macam tuh... asik nak kene berhati-hati jerk..

So x ckup ngan panas baran die .. mamat tuh pulak curang and ade awek kt satu tempat keje die... and part yg paling besh... mamat tuh x segan silu bg tau kat member aku nih yang die ade awek len... and yang paling aku rase celakenyer laki nih... dah laa die x de kenderaan lansung... and die pkai member aku nyer kete.. die leh plak setiap kali kuar dating ngan awek baru die gune kete member aku nih...

Aku pun x pernah jumpe laa sebelum nih org leh sabar kalo berade dalam situasi mcm nih.. ini first time aku jumpe.. member aku nih.. trime jerk ape yg mamat tuh buat.. and die still mengharapkan mamat tu.. die still layan pakwenyer ngan baik.. And mamat tuh plak mmg akan cite segala ape yang di buat ngan awek baru tuh.. gi tgk wayang laa.. ape2 laa.. huhuh alasan laki tuh die x leh lepaskan kedua2nyer.. and berjanji akan lupekan awek baru tuh kalo die dah kawen ngan member aku nih... logik ke korang rase ayat die tuh??

Aku pelik sgt ngan member aku nih nape die begitu baik hati n sabar walaupun die kene layan ngan teruk.. die cakap.. die buat mcm tuh sebab nak menang dapat kan mamat tuh balik.. die percaye yg laki tuh akan kembali kat die.. korang rase berbaloi ke nak memenangi laki spesies mcm ni?? x berbaloi kan... (aku plak yg emo kan)

Aku x paham kenape mesti die bersabar n setia lagi ngan mamat tuh.. ni belum kawen dah perangai mcm nih.. kalo kawen cmne laa.. aku x sanggup nak tgk die menderita.. ckup laa keadaan die skang n dengan masalah family .. aku just nak die hidup bahagia.. Sayang x gune.. kalo kite x bahagia.. btul x korang?

Huhuh ok laa walau ape2 pun yg aku pot pet kat atas.. aku tau aku x leh nak ubah ape2..semua nye bergantung pade die.. kalo dah memang jodoh die ngan mamat tuh.. nak buat macamne kan.. tapi aku percaye .. kite kene berusaha untuk mendapatkan yang terbaik dalam hidup kite..
x kan kite nak berserah jerk tanpe berusaha..

Aku rase stakat nih jerk coretan dari aku... boss2 kecik aku dah smpai... heheh..

Daaa... wassalam.

9 Org suka Komen..:

kuyam said...

hahaha...i pon ade membe yg macam ur membe ni jgk..mmg la kita leh nsht ja.xkn nk lebih2.p agak la sedih tgk de cmtu.dibutakn cinta mungkin.isk3

ieda said...

salam bella..cakap dgn member bella tu takde gunanya nak dptkan lelaki mcm ni balik..elok suruh ja dia pegi kt pompuan satu lg tu.kalau kwn bella tu sayangkan diri dia sendiri lupakan lelaki tu..percayalah dia takkan berubah walau dah kawen nanti.buat apa seksa diri..nanti ada anak2 lg teruk.sekarang duduk asing2 bolehla tahan.dah kawen duduk sebumbung merana tau..masa tu tak guna menyesal lg dah..Allah bg kita akal fikiran so gunakanlah.

aNoZ said...

berat la page ni. huhu.. anyway, sy doktor cinta. bnyk nk ckp ni. hahaha...

Lovely Bella said...

Kuyam: hehehe cinta tuh x buta kot.. tapi buta kerane cinte tuh pasti... hheh :)

ieda: huhu dh puas dah kami2 kengkawan nasihat tp x leh.. die still nk kat laki tuh walau ape pun... huhuh die dh ajak laki tuh kawen.. x perlu ade hantaran just buat yg wajib jerk.. bg die dgn care tuh die leh dptkan laki tuh...

anoz: ye doktor..bg laa skit tips nak menangani situasi mcm nih... :)

TQ sumer!!

Unknown said...

what to do..

member awk rela bermadu..walaupun belum kawin..

kita nasihat kan jer, and kena tanya dia kalau dia betul2 happy, then just leave it..

*men never change, ape di jumpa skrg, itu lah yg akan di jumpe 60 thn lagi

xi da ya said...

isk,xde gunenye ade pkwe mcm tu.tu bukan pakwe namenye kalo dah mcm tu gayanye..dah la panas brn,ade gf lain lak tu.x patut btul!
ceh,aku plak emo.haha~

Lovely Bella said...

budlee: huhuh btul ke man never change?? aaaaaaa... penin2.. hehehe

xi da ya: huhu emo kan.. mmg sesape yg kene pasti emo punyer.. satu dlm sejuta jerk yg boleh bertahan.. hehe

iNA said...

beb..adakah nie ksh yg dlu beb...cm kenal jek cte nie..die masih lg ker ng bdk tuu...ish ish...

Lovely Bella said...

uik... ni kesah member aku.. true story x de kaitan pun ngan aku hehehe :D