Blogger Tegar

31 January, 2011

Aku kena bayar ke??

Pagi ni sebelum gi ofis singgah bank jap.. nak pi bayar duit kereta.. kang simpan lama² duit ni bukan jadi bukit pun...hahhaha abes ada lah... So aku mintak izin bos aku nak masuk lambat sikit.. tapi dia tak reply msj aku.. maybe dia marah? or malas nak layan aku.. hohoho.. sebab aku asik nak mintak masuk lambat je .. dalam satu bulan ada lah beberapa kali..  

Mintak maaf ye bos... kalau nak pi waktu lunch ramai orang nanti aku tak dapat nak makan.. and masuk pun mesti lambat sebab ramai orang.. jadi better aku gi pagi².. korang setuju tak ngan aku?? Meh SEP!


Setelah selesai urusan aku  kat bank .. aku pun gerak terus nak ke ofis.. ops aku tipu.. aku pi singgah kat kedai nak beli breakfast.. ( adess dah la masuk lambat kan nak merayau lagi).. then ni betul² baru aku nak gerak gi ofis..  so otw aku nak gi ofis.. aku terpaksa membuat u turn.. aku tak pasti leh buat u turn ke tak kat simpang tuh tapi yang pasti ada sigboard no right turn . Jadi u turn komfem leh kan.. hahahaha... 

Sebelum nak buat u turn ada laa lori yang agak besar saiznya berada kat depan aku,.. dan dia pun selamba je buat u turn kat situ.. so aku pun follow... tengah sedap² nak u turn .. aku LUPA kot nak pandang.. OR maybe aku tak bajet yang kereta akan datang dari arah sana... Ada kereta viva honnn gila kuat !.. so aku tgk belakang skali ada kereta da... aiyoo!!! aku yang gelabah tetibe terus berhenti kan kereta... Fuh nasib baik doo.. kereta tuh pun berhenti gakss!! kalau tak komfem langgar punye.. 

Ye memang salah aku sebab tak tengok kiri kanan sebelum melintas membuat u turn... Minachi dalam kereta tuh pun kuar.. aku pun kuar laa.. Aku mintak maaf banyak² atas kelalaian aku.. eheheh.. 

Tapi dia macam tak dapat nak terima. So dia marah² and maki aku kot dalam bahasa tamil...hohohohoh... aku rasa memang macam maki je lain macam je bunyi nye kan.. hehehe..   aku kata laa sorry banyak kali.. and memang aku akui silap aku buat u turn kat situ. 

Ko tau apa dia nak kat aku?? die mintak aku bayar?? Hey asal pulak aku nak bayar... bukan kereta dia mengalami kecederaan pun.. aku tanya.. nak bayar untuk apa nih? dia kata sebab dia terkejut and rasa terganggu tak leh nak pegi kerja. Logik ke??


Aku kata laa kalau kereta dia kemek ke, dia cedera ke leh la aku bayar kan.. memang salah aku.. tapi ni tak de jadi pape pun weii..Dia tak peduli, and dia ugut aku kata nak call abg dia.. dia kata abg dia polis.. so aku kata call la.. erm aku tak salah pape pun..

Tapi waktu dia buat call tuh.. aku terus blah! ermm.. boleh ke aku buat camtuh?? aku malas nak duk lama² kat situ.. nanti dia bawak geng dia kot.. nanti abes lunyai aku kat situ.. betul tak apa yang aku fikir.

Kalau korang jadi aku.. korang buat cam tu gaks ke.. ke aku kena gi balai?? 

43 Org suka Komen..:

Myra Anne said...

pompuan gile. xde pape nk mntk bayar utk pe. isk! xpyh2. bgus pon bella chow...huhu

.:: dieylah :: said...

pelik2...ape da men call abg..mentang2 polis...setuju2 bella chow awal..ngee~~

hati2 ye fren.. ^^

Queen said...

owh...blah je.....die tu mental tu.....die ingat jantung die sorangtercabot...bella tak tercabot?... haih....ignore je..memang bagus blah..bukan sebab tak nak bayarkan...kan..kan..

tapiii...layan org gile buat ape kan?..ahahahhahahha..... desperate nak duit la tuh

Zura Tahir said...

hahahaha...gelak baca alasan dia..sbb terkejut n terganggu dia suruh bayar...ape daaa itu minachi...

blah je tp takut dia aim plate nber..

Hantu Kak Limah said...

ramai org suke amik kesempatan...utk kslamtan..buat report dulu...pastikan yg lesen blum tamat tempoh..huhuhu..

Nurul a.k.a Riko said...

ala...patutnyer Bella tak yah kuar kereta. Bukan ada damage pun kat kereta Minah meroyan tu.

Lovely Bella said...

myra anne: huhuu.. rmai org gila dah skang ni.. takutt!

.:: dieylah :: ntah2 abg mane ntah.. bukan polis kot..

Queen : haha bella nye mmg rs dah nak gugur dah ni.. kalo ikut kan nak pi amik mc.. hehehe

Lovely Bella said...

Zura: tuh la psal.. takut gaks nih.. huhu tetibe kete hilang ke.

Hantu Kak Limah : check lesen.. hidup!! yes..

Nurul a.k.a Riko : bella nk mintak maaf jaa.. heheh budi bahasa budaya kita.. hhehe

najwa aminah abas said...

meh sini plate number die... boleh aku letak cat merah di situ.,..

Adlan said...

hahaha...ape la nasib anda ni yer..hehe..takpe2, kalau saya jadik anda...berambus and buat bodo jerk..huhu..sbb takde pape pon yang berlaku kan..haishhh

Farhan Zulhusmi said...

dy minta duit...xptot betul....xpe...laen kali bagi je 20sen kt dy....ckp nie duit yg sy ada...leps tu terus je blah....baru padan muka dy...terasa terhina sikit..hehehe

Eja Aziz said...

bella alway fight for the rite kan...ahaks...berani seh...

pembaris said...

Lain kali sebelum berambus sebut "Interlok" dengan nada mencarut.orang kata sensitip.

Lovely Bella said...

najwa aminah abas: ini along ka... mau tolong.. huhuh

Adlan Solis: tuh la ape la nasib den nih.. aiyoo..

Lovely Bella said...

Farhan Zulhusmi : bagus gak idea tuh..!! patut tadi aku hulur dua posen kan..ces!

e j a a z i z: huhuhu pmpuan kot .. jadi berani skit.. heheheh


pembaris: Interlok maksud sensitip?? mcm tu..

nadzirah razalli said...

Alamat : A21, tingkat 1, jalan 3/11, Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang Darul Makmur (sebelah Restoran Zaza Ikhlas berdekatan dengan Kolej Shahputra)

ni alamat..kat ngan kuantan..hehe..ko duk mane ?

Cik Mimie said...

huhuhu..x masuk akal kot nk suh bayar..lau cik mimie mmg x ar nk bayar..huhu

Lovely Bella said...

nadzirah razalli : makk aih ko duk sane ke? jauh beb.. aku pj maa..!! ades! baru nak singgah..


Cik mimie:ha.. tau x per,. bingit gak aku kan die suh bayar.. hampeh!

Arief Arf said...

tu la lain kali jangan buat camtu kat boss.. wahahahahahahah
bayar online sudehhh
X)

Lovely Bella said...

Arief Arf: huuhu kalo online dh lame dh buat dah.. kene gi kaunter gaks.. ades!

HEROICzero said...

haihh org pompuan bawak kete mcm gini lah. keh3x.

ah sebelum ko blah, ko sepak jek kete dia. mengade lebih.

AngahSayang2314 said...

pelik ye..ada gak org macam tue..angah kalau jadi uu angah ambil no kereta dia kemudian buat report tue penting takut apa2 hal nanti dia cuba buat...baik bertindak sekarang..lg senang..

oo lupa apa pun angah 4llow yeee...jom tukar2 link

Lovely Bella said...

HEROICzero:ha.. pmpuan kete cm gini tu cmne.. hehhe


AngahSayang2314 : tuh la bella blah jerk.. x sempat nak tgk pape dah.. blank time tuh..

Rina Rossoneri said...

uit,awak,kalau jadi macam ni lain kali jgn kuar kete dulu tau...better awk mintak tolong sape2 suh dtg,kalau minachi tu suh awk kuar, awk bagi isyarat suh dia tunggu.. bahaya tau...

Unknown said...

eh giler nk mntk duit

kuang ajar ek minachi tuh~

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ish..
teruknye...

[leily.laily] said...

mengong aa.. terdesak seh smpi takde cedera pn mintak bayar..
aiisssh, amma.. appa..
tak pyh lyn je org ghitew.. pyh sgt, ajak die wat repot kat balai, tp dear.. sure polis takleh amik pepe action!
psss.. lenkali better lebih hati² ye lalingg!!

Lovely Bella said...

rossoneri: huhu yeke.. time tu x terpikir plak.. hehehe ok noted!


alinac lover : heheh sape giler? aku ke minachi.. hehe ades


♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ tau x pa... :)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥: tuh la psl.. tp time tuh pk ape.. terus blah jerk.. ok thanks laling!

Blog Eazy Izzuddin said...

tak cukup makan tu
kalo kereta x de pape..
xyah bayar ok...
;)

Anati Soki said...

bayar dia penampo je. heheh. tampo dia kat muka kuat2.. hehehe...

lady-D said...

giler tol..ape pulak nak byr kan..hampeh tol org yg camtu...naseb bek u cpt2 blah kan..

Lovely Bella said...

Eazy Izzuddin: heheh nasihat anda di terima! :)

ANATI SOKI : penampo laju2 eh anat! hehehe


d_LA : tuh laa psl.. kalo tak.. ntah ape jadi kat diriku ini.. isk.. isk

Un Phat Lee said...

blah je.grr...hehe

pembaris said...

dalam interlok ada sebut paria kot.tu yang sensitip tak tentu hala..

CIK TOM said...

rindakan yg bagus blah je..kalau tunggu ntah jd pe la..dah la org camtu mmg ganas...

CIK TOM said...

*tindakan

bidadarihijau said...

nahhhh....klo aku jd ko pun aku blah laaa..lagi mau tungguu???psiko kot sampai nak mntak duit sbb rase terganggu konon..ceyyyy!

Lovely Bella said...

Un Phat Lee: aku pun nak grr... gak.. hehehe


pembaris: ooo itu macam.. br paham... TQ!

CIK TOM : tuh laa kan mampuih aku kan..

bidadarihijau: rmai yg gila skang ni...

Kamsiah yusoff said...

salam
senangnya nak mintak duit org...huhu nasib baik u blah cepat2...

norhaizan said...

belah jer..buat tak tahu dh ler..ade ke tak kena pape pun kereta ok tua keta pun ok nk mintak byr pulak..

Lovely Bella said...

Kamsiah: tuh laa... mmg mental org cmnih..


norhaizan: huhuh.. tuh la psl.. mmg x sangka.. :)

Unknown said...

'terkejut and rasa terganggu tak leh nak pegi kerja'

ini buat aku sengih.

..

ohh, kalau aku, aku call abah aku.

Unknown said...

call? LOL

bengong ke ape tuh