Blogger Tegar

09 July, 2010

Kisah ari Jumaat...

Salam buat semua ,

Ni ade kesah yang aku dpt , moga ari jumaat kite sentiase ceria² selalu.

Alkisah...Seorang lelaki islam ponteng sembahyang Jumaat.

Sebaliknya dia masuk hutan untuk memburu ayam hutan. Sedang dia terhendap2 di dalam semak, tiba2 dia berlanggar dengan seekor HARIMAU yang sedang lena tidur. Dia begitu terkejut sehingga senapangnya tercampak lalu tergelungsur ke dalam jurang. Dia pula tergolek ke arah lain, jatuh keatas batu dan
KRAKKKK! Kedua2 kakinya patah. Jangan risau .. ini bukanlah berita buruk

ok. lagi ..

Berita buruknya adalah HARIMAU tadi terus menghambatnya, sedangkan dia dah tak boleh bergerak lagi.

'Ya Allah,' doa lelaki tersebut,'Ampunilah dosaku kerana ponteng sembahyang jumaat berjemaah pada hari Jumaat yang mulia ini .. Ampunilah aku ya Allah..makbulkan hajat ku ini ..jadikanlah HARIMAU yang memburuku HARIMAU yang beriman..tolong ya Allah! Aminnn..'


Tiba2 guruh berdentum! HARIMAU tadi tiba2 terhenti betul2 di hadapan lelaki tadi.Harimau itu bertukar menjadi seekor harimau yang beriman dan bersopan santun.Sambil menadah kedua2 kaki depannya ke langit .. HARIMAU tersebut pun berdoa.


'Allahumma barik lana, fima razaktana, wa qina azzabbannar. Aminn..'


moral: peace!! jgn ponteng solat jumaat k kengkawan..


25 Org suka Komen..:

myrah said...

eheheheh...
lawak je tp de mksud2 tertentu..
heeeee (:

Lovely Bella said...

myrah: btul.. ade maksud yang tersirat.. hope dpt difahami.. :)

LIP (^_^) said...

cik abang2 sila ke masjid ye.......

Lovely Bella said...

LIP: heheh emill dah besar nanti x mo ponteng² tau..

Queen said...

ahahahha...ahahahhahhaha

Lovely Bella said...

Queen: hhehe jgn gelak teruk sgt nanti sakit peyut nih...

EnO said...

baguss citerr ko bella.. mmg x boring klu aku jenguk blog ko niee... hehhehe... tahniah2...

wan sujaihah said...

hahhaha....harimau mau pun leh beriman...hehheeh..inikan org...ups!

Lovely Bella said...

EnO: alalalala.. meh sini aku bg 20 sen kat ko..

wan sujaihah: ermm tuh spesis harimau yang hampir pupus dah ..

- zuriey - said...

termakbul gak doa laki tue.. wah..template baru ke

helmi said...

lepas doa makan...terus ngap

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

bukan solat jumaat jew...
semua solat...
hehehe...
;)

Encik Tikus said...

Hahaha, dah agak ending cerita nie *rindu kott kepada semua orang di CDC ;)

~kuyam~ said...

xselamat jugakkk
ahahahhaa :P
kelakar2

rossysweety said...

memain ek!!!!???hehehhee

syahira ariff said...

kah kah kah
sumpah lawak
lawak
lawak
lawak!

Lovely Bella said...

zuriey: hehehe mane ade.. template lame gaks..

Helmi:ermm.. mmg bersopan n beriman harimau tu kan..

men!t! senja: hehehe tau x per... cume sebab post ari jumaat kan.. jadi buat solat jumaat laaa..

Lovely Bella said...

Encik tikus: huhuh... blajar rerajin..jgn memalas..

kuyam: hehe br nampak kuyam..mcm lame jerk menyepi

rossysweety: heheh gurau2 di ari jumaat..

Lovely Bella said...

shahira ariff: huhu gelak smpai pecah peyut k..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hahahahahaha jumaat seminggu sekali ja...klu e2 pun xdapat nak tunaikan xtaw la kan...hehehhe

Lovely Bella said...

purplelicious: hehehe yang skali tuh yg sll org malaih nih..

humaira said...

hehehe..kelakar la entry ni..:)tp bagus..sbb selitkan dengan sesuatu untuk peringatan..:)

mahira oya said...

hahaha...
tu la no ponteng monteng..x elok..

Lovely Bella said...

humaira: hehee.. saje nak menceriakan suasana

mahira oya:ponteng skali jumpe pak belang.. mmg nak mampus kan..

¶A.K.I¶ said...

tgk!
rimau nk makan pon bce doa taw!!
ni manusia..
lahap aje!!

go rimau go!

tbe2~ lak kn!