Blogger Tegar

22 November, 2010

Day 1

Salam Pagi Semua !

Mulai hari ini aku akan menyahut cabaran 30 hari  berblogging... Dan hari ini adalah hari pertama.. So pada hari pertama ini aku kena letak gambar terkini aku dan 15 fakta menarik tentang diri aku.. hahahahha adeh... ade ke yang menarik kan... aku pun tak pasti.. tapi aku try nanti kamu... kamu... kamu dan kamu.. komen yerk..!!


Ini adalah gambar terkini.. bila? Hari sabtu lepas 20th November 2010.. terkini tak?
   Lokasi : Pondok Cafe, Kota Damansara


Ehem.. ehem  nak betulkan dulu posisi anak tekak...
Oke 15 fakta yang menarik tentang diri aku... waaaa aku tak pasti la sama ada ia menarik ke tak.. aku cuba ye kengkawan...  HohOhO

  1. Aku tak boleh tengok ikan... lebih-lebih lagi ikan yang masih bernyawa.. aku akan muntah... sebab dulu waktu aku form 2 kot mak aku paksa aku siang ikan satu baldi.. ade laa dalam 30 ekor... 
  2. Hampir setiap pagi mata aku akan bengkak jadi aku kene tuam ais kat mata dulu sebelum gi kerja..
  3. Dulu mase sekolah rendah agama setiap tahun aku akan bawak sekurangnya 10 hadiah sebab hampir semua mata pelajaran aku dapat markah tertinggi (berlagak betul). 
  4. Aku tidur tak pernah tutup lampu dan kalau lagi terang lampu tu lagi bagus.. Ye aku sangat penakut orangnya...
  5. Aku dah mula bercinta sejak darjah enam lagi.. (cinta monyet/ beruk/tapir)
  6. Aku dah mula berminat dalam bidang komputer sejak form 2 lagi..
  7. Tidak mempunyai akaun facebook.
  8. Pernah kena gantung sekolah sebab pukul salah seorang pelajar perempuan sampai kaki dia patah. Masa tu zaman jahilliyah lagi buat aku.. dan tak boleh nak kawal emosi.
  9. Bila shopping.. aku minat beli kasut.. walaupun dah banyak kasut tapi still nak masuk kedai kasut.. dan bonet kereta aku penuh kasut.
  10. Suka berangan lebih-lebih lagi drive kat highway.. long distance..
  11.  Aku tak minat sangat masak tapi suka berkemas dan aku tak suka rumah atau bilik aku semak..
  12. Aku rabun sejak darjah 6 tapi tak suka pakai spek mata..rimas!
  13. Suka pergi tempat-tempat macam muzium, or mana-mana tempat yang bersejarah.
  14. Pipi aku selalu di cubit oleh kawan-kawan (waktu sekolah menengah), hampir setiap hari.. mungkin itu sebabnya pipi aku makin tembam kot.
  15. Pernah kena heret ngan ayah kat jalanraya sebab langgar anak orang dengan basikal.. (aku tak sengaja waktu tuh, tengah syok berlumba).. Ekceli ayah aku tak heret, waktu tu dia naik motor semasa di tempat kejadian tapi aku berdegil tak nak ikut.. jadi ayah aku tarik dan aku plak keras kepala tak nak ikut.. jadi ape lagi terseret laa..

Ok ini je yang mampu aku fikirkan.. aku tak pasti ia menarik ke tak.. rasa macam tak je.. tapi boleh laa dari tak de kan ... hehehe... 


26 Org suka Komen..:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

haahahha gud luck dear...ko nie sama degil cam akak masa zaman sekolah2 dulu..terbaik punya degil sampai berparut aku kena libas ngan kepala tali pinggang kat kaki,...ahahahaha

.pelangi. said...

haha.sangat kelakar la plak bile teringat zaman mude2 :D

ziha said...

very interesting!! <3<3

ChiLaBaey's Spot said...

Amboi banyaknye fakta... Calon kena buat kajian ni... Hehehehe... Terima kasih terjah blog saya... :)

missmomot said...

giler bonzer kamoo time skola..hahaha...tp nati time free2 msti kamoo t'kngankn wk2 2lu kn..

Lovely Bella said...

Purplelicious Love: hahahaha... mmg terbaikk punye degil.. adehh.. sbb tuh kaki tak bape nak cantik.. asik kene sebat jerk..

Lovely Bella said...

pelangi:ehehhe.. mase tuh mcm2 perkare bodoh kite buat kan...


ziha: heheh tg so muchh ♥

Lovely Bella said...

ChiLaBaey's Spot: ehhehe colan-colan kena amik perhatian.. same2.. thanks sbb sudi singgah :)

Lovely Bella said...

missmomot: huhuh.. terkenangkan.. mangse2... gila berdosa aku .. taubat..!

wan sujaihah said...

nak gelak aku baca yang no 8...perghh ganazz nyer ko,,,he he eh

Lovely Bella said...

wan sujaihah: gelak ko yerk... heheh siyes dulu aku mmg x bape nak pmpuan sgt.. hehehe :)

iEnA said...

cayok!!!berusaha erk...

HEROICzero said...

hahah tunggu lah hari ke-20, dah mati kutu tak tau nak tulis ape dah~

Lovely Bella said...

iEnA: arigathogozaimaz!


HEROICzero: time kaseh atas kate2 semangat ko tuh.. heheheh

genny da bomb said...

ciri2 no 8 tu ada lagi kot skang ni..cuma diluahkan melalui kata2 pulak..hahahahahhaa

Lovely Bella said...

genny da bomb: huhuhu....mane kak... bella dah baik skang.. heheh

afraliza said...

perghhh!!! ganazzznye cik Bella ni..takut eh nak komen lebey2..nnt tak pasal2 kaki akak yg patah!!!

Nurul a.k.a Riko said...

List no.9 tu...samer mcm ahkak. Mmg tak bulih punya...mmg giler kasut kita nie..kan.

Beshlah entry Bella kali nie...kelakarlah. Suka ahkak baca!

Lovely Bella said...

afraliza: adehh.. tuh kebetulan je kaki die nak patah huhuh... insaf jap..

Nurul aka Riko: yeke?? waaa kan best kalo kt shopping kasut sesama!!

sweet_apple said...

cik bella xmakan ikan ke..tak pe la bnyak lg bleh makan. :)
sama la kita suka berangan :)

- zuriey - said...

ada orang cabar ke apa ni..goodluck ye..ada 29 hari lagi

Lovely Bella said...

sweet_apple:hahaha aah x mkn ikan n seafood... jom kt berangan sesame..


zuriey: aah dicabar jadi kt harus menyahut cabaran tuh!! chaiyok!

MieZa said...

gud luck!

eyes143.. said...

nk buat jugak..tp nk amek kt ne ye soklan2 neh.. bella amek kat ne? meh share link :)

Lovely Bella said...

eyes143: ni link nyer.. selamat mencuba! http://iena-kecik.blogspot.com/search?updated-max=2010-11-19T15%3A35%3A00%2B08%3A00&max-results=3

Chapit said...

wow. cantik :P