Blogger Tegar

20 October, 2010

Apa kes??

Salam Pagi semua!!♥

Mulai hari ini aku akan menaip menggunakan ejaan yang lengkap supaya mudah dibaca oleh semua lapisan masyarakat .. Terima kasih pada yang komen pada entry aku yang sebelumnya.. mungkin gaya penulisan aku sebelum ini yang menggunakan singkatan membuatkan orang malas dan bosan nak baca.. atau mungkin tidak paham lansung.. maaf ya!(saya budak baru nak belajar)


Pagi yang indah dan ceria dan aku memang sangat bersemangat hendak pergi kerja. Tatkala aku melangkah kaki ke luar rumah hendak menuruni tangga( rumah apartment ya kawan-kawan). ada senario yang kurang enak mengganggu pemandangan aku di pagi hari.


Ada seorang budak lingkungan usia 5 hingga 6 tahun, memakai uniform tadikanya berdiri di tepi tangga berhampiran rumah. Dia memandang ke arah aku sambil badannya menghadap ke dinding. Aku lihat dia membuka seluarnya di bahagian hadapan,terdengar bunyi air yang agak kuat la jatuh ke lantai. apa kes ni kan?Tanpa segan silu beliau boleh kencing kat situ sedangkan rumah dia dekat dengan tangga.

No wonder la dekat kawasan tu selalu berair ja aku tengok.. memang pencemaran betul teringat plak sebelum ni aku pernah pijak air kat kawasan tu. waaaaaa....


Adik and sesiapa saja di luar sana, please jangan sesuka hati kencing di kawasan yang tidak sepatutnya.. kawasan sepatutnya adalah di TANDAS!!


Sekian, Terima Kasih.

25 Org suka Komen..:

¶A.K.I¶ said...

alah!!
nak like sis...
nak nak nak!
lg2 gamba tu!
hahaha

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

mcm binatang dah kencing merate2...

Lovely Bella said...

aki: hehehe gmbar lucah.. dah ckup umur ke lom nih.. heheh


men!t! senja: tau x per.. ko jangan keciing merata k.. hahahha

Zura Tahir said...

eeeee yerkkk...

genny da bomb said...

ayo ma apppaaa...ape ni mak tak ajar ke kencing beradap..huhu

♥ciK-t0ge ♥ said...

huhuhu..
adehs.. saperlah ajar budak2 tuh kencing cmtuh..
ade org pon die boleh xtahu malu???
=.= saba jerk...

OneSue said...

weh makcik aku paham la aper ko tulis tapi kurang memahami..he he he...

weh ayat n3 ko hr ni bukan skema beb..dah cam jiwang plak aku baca,,,,jgn marah aa,,komen membina ni :)

Pepel BoNda AmaNi said...

eeeeeeeeeeeee kompom hancing kan tempat tue...rasa nak luku jerk kepala orang yang xda tata bye2 nie..eh cilap tata susila nie..

Lovely Bella said...

zura: hehehe... tau x pa... geram je aku nengok..

genny da bomb: erk kencing beradap? hhheehe tak kot akak.. mak die ajar makan beradab je kot..

Lovely Bella said...

cik toge: erm tuh laa mak ayah die yg ajar kot.. ermm sbb tu rilek jerk die kencing kt luar umah...

Lovely Bella said...

wan sujaihah: jiwang ko kate.. time intro tuh jek skit tau x.. waaaaaa komen yg btul2 membina..

Purplelicious Love: ha!! hancing tuh pasti kak.. tensen tul.. x de aroma yang menyenangkan tul kat umah nih.. adeh

Secret Drifter said...

kena ajar budak2 tu sebelum masuk sekolah...

baca cite ni teringat zaman sekolah menengahku... sbb pelajar2 di sekolah menengah suka kencing di dinding tandas...

ye mmg benar !!

Nurul a.k.a Riko said...

Isk..iskk....sabar ajerlah kan. Kat manerlah budak tu dpt 'perangai' cenggitu kan....konpem lepas tu bau hancing semerbak kat situ.

Shukri Mohd Ali said...

aiseh! apakah... =_="

Gen Fujita said...

Banyak kali tengok, bukan setakat budak2, orang tua pun sama, kat taman, tempat orang joging petang2, padahal tandas awam ada, nak jugak dikencing tepi semak tu. Bodoh punya apek. Lepas kencing sambung joging.

Lovely Bella said...

Secret Drifter:erk dinding tandas!! waaaaaaa patut kaler dinding sudah tukar..

Nurul a.k.a Riko: huhuhu tuh la akak.. bau tuh yg bella asik pening jerk nih.. adeh

Lovely Bella said...

Shukri Mohd ali:hehehe.. :)

Gen Fujita:erm tuh pun aku sll tgk.. slamber je kan kencing.. x basuh !! yakk!! busuk punya olang!

oya said...

ade sign begini ye..x pasan pon..haha..
iskh x malu la kencing kt luar..
tandas molek sikit..

Lovely Bella said...

mahira oya: heheh aah mmg x pnah nampak pun tp search kat pacik google ade jerk.. hahah kat msia takde kot.. patut ade kan..

- zuriey - said...

dah tak tahan sgt agaknya, pancut je mana suka

Lovely Bella said...

zuriey: ermm tuh laa x pun tandas umah die penuh.. hehe x tahan jadi pancut sajo dimano2 yang dio suko.. hehe

cacing said...

memang selesa kot adik tu nak wat pelaburan kt c2... pelaburan open air... hehehhe

Lovely Bella said...

cacing: hahahah maybe.. sungguh selesa gamaknye!!

HEROICzero said...

gambar macam stylo nak upload fb neh.. hahaha!

Lovely Bella said...

HEROICzero:hhahha.. gmbo je laa.. hampeh tul!